Uitdaging
Adyen is in 2006 opgericht met als doel om betalingen wereldwijd te versnellen en vereenvoudigen. Tegenwoordig is Adyen een van de populairste tech betaalplatformen ter wereld met kantoren in meer dan 20 landen, meer dan 1.350 werknemers en +85 nationaliteiten. Om de kernwaarden van het bedrijf zo goed mogelijk uit te dragen en het juiste talent te blijven aantrekken, was het tijd om het bestaande carrière platform te vernieuwen en een rijkere ervaring voor sollicitanten te creëren. Samen met Adyen hebben we de user experience voor sollicitanten in kaart gebracht en de nieuwe career hub ontworpen.


Onze oplossing
Om Adyen te helpen haar doelen te bereiken, kozen we voor een systematische aanpak om eventuele uitdagingen al vroeg te ontdekken en aan te pakken. Ons startpunt was een ecosystem map, waarin we de onderlinge relaties van processen rondom de career hub in kaart hebben gebracht om de context van het platform binnen de organisatie te begrijpen. Vervolgens hebben we bepaald welke rol het platform binnen de organisatie zou moeten innemen en belangrijke vragen gedefinieerd die beantwoord moesten moeten om te garanderen dat het nieuwe platform waarde toevoegt voor zowel Adyen als haar sollicitanten.
Op de huidige arbeidsmarkt, waar de eerste indruk van groot belang is, hebben we ons gericht op het begrijpen waarom kandidaten meer of minder geneigd zijn om op een rol te solliciteren en hoe Adyen op hun behoeften kan inspelen op een manier die bij de organisatie past. Met een focus op de behoeften van de belangrijkste persona’s van Adyen, zijn we begonnen met het ontwerpen en valideren van de nieuwe gebruikerservaring van de Career hub. Dankzij continue iteratie en gebruikerstests konden we datagedreven design keuzes maken voor de toekomst. Het team van INFO zorgde ondertussen voor een optimale afstemming tussen Adyen’s stakeholders met een soepel besluitvormingsproces als gevolg.

In april 2020 is de nieuwe digitale careerhub wereldwijd gelanceerd. Met deze nieuwe career hub creëren we nog meer zichtbaarheid voor Adyen, haar medewerkers, de cultuur en de Adyen way-of-working. De career hub geeft duidelijk weer hoe het is om te werken bij Adyen en hoe je carrière er kan groeien. Kortom, toekomstige sollicitanten begrijpen nu écht wat het betekent om onderdeel uit te maken van Adyen.
Resultaten
Aan het woord

Samenwerken met INFO heeft ons geholpen te focussen op de belangrijkste aspecten om een rijkere ervaring in onze global career hub te creëren. Hun balans tussen strategie, onderzoek en design heeft ervoor gezorgd dat we de behoeften van potentiële sollicitanten konden identificeren en deze op de meest effectieve manier hebben vertaald naar het platform. Daarnaast maakte INFO’s manier van samenwerken co-creatie met een diverse groep aan stakeholders mogelijk, waardoor de kernwaarden van Adyen duidelijk naar voren komen in de nieuwe Career Hub.