Geïntegreerde online hub voor alle deur-tot-deur reizen

Nederlandse Spoorwegen

Info.nl heeft de basis gebouwd voor de nieuwe online data hub van NS stations. Gegarandeerd slimme data integratie en real-time informatieoverzicht voor zowel de cliënt als de eindgebruikers.

NS Logo

De NS nodigde ons uit om met een team van externe partners te werken aan een nieuwe digitale omgeving die alle deur-tot-deur reisdiensten van de NS zal verbinden. Het doel van dit nieuwe platform is om consumenten een online hub te bieden die hun treinabonnementen, gebruik van huurfietsen en betaaloverzichten bundelt. Een complex proces dat onze datavirtuositeit heeft uitgedaagd en tegelijkertijd onze best practices heeft gevalideerd.

OV fiets

Smart data integratie, krachtig data management

Door nauw samen te werken met alle externe partners ontwikkelden we essentiële data-integratiemodules die verschillende touchpoints verbinden, zoals de OV-fietsverhuur, fietsparking en OV-chipkaart. Gebaseerd op de door ons team ontwikkelde datamodules is real-time klantgedrag volledig geïntegreerd in een zogenaamde “back-office” datahub. Dankzij diverse slimme transactiemodules wordt data van de hub verder doorgegeven zodat een maandelijks betaaloverzicht kan worden gegenereerd. Het nieuwe www.mijndeurtotdeur.nl platform werd in juni 2014 gelanceerd en de integratie van de aangeboden diensten blijft zich verder ontwikkelen.

Voor ons – als een van de ontwikkelaars van deze intelligente dataservice – was het een prettige uitdaging, om samen met alle betrokken externe partners, over zulke complexe IT architectuur na te denken en het vervolgens te bouwen. Men zegt weleens dat eenvoud niet vooraf gaat aan complexiteit, maar het volgt.
Dorien van den Berg, Project manager Info.nl

Facts

  • Short-time release
    Op tijd en budget uitgevoerd
  • Agile
    Ontwikkeld met SCRUM

Geïnteresseerd? Neem contact op