Pitch platform voor reclamemuziek

Talents for Brands

De juiste muziek en een passend geluidslogo hebben grote invloed op het succes van een commercial. In opdracht van SMP Amsterdam ontwikkelden wij TalentsForBrands.com, een platform waar vraag en aanbod voor reclamemuziek samenkomen. Hier vinden merken en artiesten elkaar via een geautomatiseerd pitchproces dat gecureerd wordt door professionals van SMP.

The TFB logo

Geavanceerd pitchproces met strikte set aan business rules

Het primaire doel van het TalentsForBrands.com platform is het faciliteren en vereenvoudigen van het selectieproces van reclamemuziek. Dit gebeurt middels het opbouwen van een database van artiesten en hun (reclame)muziek die aan de hand van uitgebreide zoekmogelijkheden kan worden geraadpleegd door merken en/of reclamebureaus die op zoek zijn naar een passend geluid voor hun commercial.

Daarnaast krijgen klanten de mogelijkheid om een pitch uit schrijven met de specifieke muzikale wensen en ideeën die zij hebben voor hun project. Talents for Brands selecteert de artiesten die hierop aansluiten en nodigt ze uit om deel te nemen. Het volledige proces van aanmelden, indienen, selectie en toekennen vindt plaats binnen het platform volgens een strikte set aan business rules die gangbaar zijn binnen de muziekindustrie.

Talents for Brands device

Zeer snelle eerste release

De eerste release van het platform kwam in zeer korte tijd tot stand door een intensieve samenwerking waarbinnen de lean service design methodiek in combinatie met Drupal / PHP technologie de basis vormden. Info.nl ontwierp het logo en de online identiteit en voerde deze door in het visual design. In oktober 2015 werd de eerste versie gelanceerd, deze bevatte een uitleg van het concept en bood muzikanten de mogelijkheid zich te registreren als artiest.

De tweede release van het MVP vond eind december 2015 plaats en biedt muzikanten de mogelijkheid om een profiel aan te maken en hun muziek te promoten. Daarnaast kunnen merken en bureaus een pitch uitschrijven om de juiste muziek voor hun project te vinden. Via een rating-systeem waarvoor ook stakeholders uitgenodigd kunnen worden vindt de uiteindelijke selectie plaats.

Talents for Brands on tablet

SMP Amsterdam zet met TalentsForBrands.com een vernieuwend online platform neer dat de traditionele en bewerkelijke wijze van muziekselectie leuk en gemakkelijk maakt en tegelijkertijd een podium biedt voor talentvolle muzikanten en producenten.

SMP Amsterdam is een succesvol productiebedrijf van prijswinnende media-muziek die onder andere gebruikt wordt voor televisieprogramma’s (The Voice, RTL Nieuws, DWDD) en commercials. Daarnaast beschikken zij over state-of-the-art studio faciliteiten die door artiesten uit hun netwerk worden gebruikt voor het opnemen en afmixen van hun muziek. Om de vele aanvragen voor nieuwe reclamemuziek op een efficiënte manier te beantwoorden is een digitaal platform gecreëerd waar vraag en aanbod samenkomen.

Wij wilden zo snel mogelijk online gaan om alvast talenten te kunnen benaderen
Martijn Schimmer, Managing Director SMP Amsterdam

Facts

  • Short-time release
    Eerste release binnen 1 maand
  • Gebouwd met Drupal CMS
  • Nomination
    Nominatie voor de Dutch Interactive Awards 2015
  • Agile
    Agile product development

Geïnteresseerd? Neem contact op