Uitdaging
De grootste uitdaging die uitgevers de afgelopen tien jaar het hoofd hebben moeten bieden is het feit dat de print circulatie gestaag is afgenomen. Helaas geldt dit voor alle gedrukte media. Om meer inkomsten uit hun digitale kanalen te halen, wilde Voetbal International (VI) een gepersonaliseerde gebruikerservaring introduceren om zo de betrokkenheid en loyaliteit van de lezer te vergroten.


Onze oplossing
In lijn met de strategische e-commerce doelen van VI hebben we de visie op klanttevredenheid gedefinieerd en de parameters voor hun nieuwe digitale omgeving bepaald.
We hebben de succesfactoren van gepersonaliseerde content in kaart gebracht en een digitale omgeving ontworpen die bestand is tegen traffic-pieken en tegemoet komt aan specifieke gebruikersbehoeften.

Samen met de redacteuren en journalisten hebben we het redactie- & publicatieproces in kaart gebracht. Met de inzichten hebben we een cms-platform ontwikkeld, dat makkelijk in gebruik is en waarmee journalisten snel content kunnen publiceren, organiseren en segmenteren voor de abonnees. De site biedt een persoonlijke ervaring voor abonnees op basis van hun voorkeuren. Hierdoor is het gebruik van de site met 35% toegenomen en het aantal abonnementen aanzienlijk gestegen.
Resultaten
Aan het woord

INFO heeft alles uit de kast gehaald om ons nieuwe digitale platform precies zo te maken als wij het wilden en ervoor te zorgen dat het uitstekend werkte. Ik ben er zeker van dat wij de komende jaren trouwe en blije klanten zullen blijven.”